TERMENI ȘI CONDIȚII DE UTILIZARE A APLICAȚIEI OPTIMERIX 

Dată actualizare: 26 Octombrie 2022

Vă recomandăm să citiți integral documentul Termeni și Condiții înainte de a decide dacă îl acceptați și de a continua procesul de înregistrare.

1. Informații despre aplicația Optimerix

Aplicația Optimerix (denumită în continuare „Aplicația” sau “Optimerix ") vă este oferită de societatea INSIDE ERX S.R.L., cu sediul în Municipiul Brașov, str. Morii, Nr. 38, Etaj P, Apartament 1, Județ Brașov, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului Brașov sub nr. J08/1675/2020, având cod unic de identificare 42983054, denumită în cele ce urmează „Societatea”.  

2. Cum vă ajută aplicația Optimerix

Aplicația Optimerix își propune să îmbunătățească viața pacienților, oferindu-le acces gratuit la informații privind medicația recomandată și conștientizarea alternativelor de medicamente disponibile în tratarea afecțiunilor de care suferă. 

Astfel, prin intermediul aplicației Optimerix puteți face economiii de până la 90% cu medicamentele, nu mai este nevoie să vă neglijați sănătatea din cauza costurilor ridicate cu medicația. Cu Optimerix, învățați să vă alegeți prețul corect pentru medicamentele dumneavoastră și să cheltuiți cu până la 90% mai puțin, lună de lună.

Cum vă ajută aplicația Optimerix dacă aveți rețete compensate sau gratuite 

Deși sunteți asigurat și aveți o rețetă compensată eliberată de medicul dumneavoastră, există posibilitatea ca medicamentul recomandat de medic să fie compensat parțial sau să nu fie inclus pe lista medicamentelor decontate de stat. 

În plus, există riscul să găsiți unele medicamente la un preț mai mare decât prețul de referință – adică să plătiți mai mult decât este necesar pentru o rețetă.

Aplicația Optimerix vă oferă posibilitatea ca, printr-o simplă scanare a rețetei, să aflați ce alternative de medicamente aveți și la ce preț.

În plus, aveți posibilitatea de a verifica disponibilitatea medicamentelor prescrise în cadrul farmaciilor partenere, de a rezerva rețeta pentru a fi ridicată de la o farmacie parteneră precum și de a beneficia de reducerile disponibile în diverse farmacii pentru anumite produse de pe rețetă. 

Cum vă ajută aplicația Optimerix dacă aveți rețete simple 

Deși medicul indică pe rețetă denumirea comună internațională a medicamentelor, adică numele substanțelor active care tratează boala, pot exista variații mari de preț dat fiind faptul că există mai multe medicamente care conțin aceeași substanță activă și au aceeași eficiență terapeutică dar au prețuri diferite.

Prin intermediul aplicației Optimerix vă puteți informa și puteți compara prețul medicamentelor, pornind de la substanța activă prescrisă de medic.

3. Cum funcționează Aplicația pentru Utilizatori

Primul pas, este instalarea Aplicației, conform celor menționate în cele ce urmează.

Rețete electronice – scanare cod QR

După instalarea Aplicației, scanați codul rețetei.  

Rețete simple – căutare medicamente

După instalarea Aplicației, introduceți manual, denumirea substanței active de pe rețetă sau, pur și simplu, căutați un anumit medicament.  

Atât în cazul rețetelor electronice cât și în cazul rețetelor simple / căutare medicament, Aplicația vă furnizează informații despre toate medicamentele (denumirile comerciale ale medicamentelor) care conțin respectivă substanță activă precum și informații despre prețurile acestora. Pe baza informațiilor furnizate de Aplicație, comparați prețurile și estimați costul total al medicației prescrise. 

Următorul pas este salvarea listei cu denumirile comerciale ale medicamentelor de pe rețetă cu care puteți merge la farmacie, pregătit și informat, cu rețeta configurată și valoarea totală gata estimată.

În plus, pentru rețetele electronice, Aplicația vă permite verificarea disponibilității și rezervarea acestor rețete în cadrul farmaciilor partenere, conform detaliilor menționate în cele ce urmează.

După scanarea rețetei electronice, aveți posibilitatea de a verifica dacă, pentru produsele menționate pe rețetă, există reduceri înregistrate în cadrul Aplicației. Aplicația caută și afișează reducerile disponibile, care pot fie să vizeze întreaga rețetă (cum ar fi reducerea la prima achiziție a unei rețete prin intermediul Aplicației) fie reducerea pentru anumite produse pe baza substanțelor active din rețeta scanată (cum ar fi reducerile la coplata acordate/susținute de anumiți producători de medicamente, înregistrate de farmaciile partenere în Aplicație, reducerile acordate de Societate pentru anumite produse, altele decât produsele medicamentoase sau dispozitivele medicale, etc.). Prin accesarea unei opțiuni de reducere afișată de Aplicație aveți posibilitatea de a afla mai multe detalii despre reducerea respectivă precum și despre lista de farmacii partenere care aplică respectiva reducere. Reducerile se salvează automat în Aplicație.

Aplicația afișează apoi variantele de rețetă disponibile pentru dumneavoastră, dintre care pot fi evidențiate cele cu cel mai mic preț, cele cu cel mai mare preț, cele care pot fi cumpărate de la farmaciile din imediata apropiere, etc. Veți avea posibilitatea de a accesa variantele de rețetă, Aplicația urmând a afișa prețul disponibil în farmacia selectată pentru rețeta respectivă și detalii despre această rețetă (valoare totală, valoare compensată, valoare de plată).

Varianta de rețetă aleasă poate fi trimisă la farmacia respectivă în vederea verificării disponibilității și a rezervării acesteia în cadrul acelei farmacii, proces care implică patru pași i) salvarea rețetei, ii) selectarea farmaciei din apropiere (vor fi afișate farmaciile de pe o rază de cativa km), iii) trimiterea rețetei către farmacia selectată și iv) rezervarea medicamentelor (în mod automat, de către Aplicație, dacă farmacia confirmă disponibilitatea medicamentelor aferente rețetei respective).

Farmacia către care ați trimit varianta de rețetă salvată primește această rețetă prin intermediul Aplicației și are la dispoziție 30 de minute pentru a verifica disponibilitatea medicamentelor respective în stoc și pentru a vă transmite un răspuns. 

Farmacia vă poate transmite, prin intermediul Aplicației, cinci variante de răspuns: 

  1. dacă medicamentele sunt disponibile, veți primi un mesaj prin care vi se confirmă că rețeta este disponibilă în farmacie, iar medicamentele sunt rezervare pentru 24 de ore (aveți posibilitatea de a anula rezervarea),

  2. dacă farmacia nu are medicamentele respective, poate propune o versiune de rețetă diferită, cu medicamente echivalente (medicamentele echivalente propuse vor fi evidențiate pe rețetă pentru a putea fi ușor identificate diferențele) iar dumneavoastră veți primi un mesaj prin care vi se confirmă că rețetă este poate fi cumpărată într-o formă diferită și la un preț diferit. Medicamentele, inclusiv cele propuse de farmacie, sunt rezervare pentru 24 de ore (aveți posibilitatea de a anula rezervarea),

  3. dacă rețetă nu este disponibilă, veți primi un mesaj prin care vi se confirmă că farmacia nu are în stoc medicamentele solicitate, iar dumneavoastră puteți relua procesul de rezervare a rețetei în altă farmacie,

  4. dacă farmacia nu răspunde în termenul de mai sus, veți primi un mesaj prin care Aplicația vă anunță că farmacia nu a răspuns în timp util, iar dumneavoastră puteți relua procesul de rezervare a rețetei în altă farmacie.

  5. dacă farmacia are alte prețuri pentru medicamentele solicitate, farmacia va schimba prețurile din rezervare cu prețurile din farmacie. Aveți posibilitatea sa respingeti modificările de prețuri prin anularea rezervarii. 

În intervalul de timp cuprins între momentul trimiterii rețetei către o farmacie și momentul primirii unui răspuns din partea farmaciei / Aplicației (dacă farmacia nu răspunde în timp util), Aplicația nu mai permite trimiterea rețetei respective către alte farmacii. Aplicația nu mai permite trimiterea rețetei respective către alte farmacii nici în situația în care rețeta va fi rezervată (conform punctelor i) și ii) de mai sus). Cu alte cuvinte, Aplicația va permite trimiterea rețetei către alte farmacii numai în situația în care răspunsul farmaciei este negativ (scenariul de la punctul iii) de mai sus), dacă farmacia nu răspunde în intervalul de timp menționat mai sus (scenariul iv) de mai sus) sau dacă anulați rezervarea rețetelor.

După rezervarea unei rețete, aceasta poate fi găsită în lista rețetelor salvate, veți avea posibilitatea oricând să anulați rezervarea însă o rețetă rezervată nu poate fi ștearsă.

Reducerile salvate în cadrul Aplicației cu ocazia scanării rețetei pot fi folosite în farmaciile în care sunt valabile indiferent dacă se face sau nu o rezervare a rețetei în respectiva farmacie, prin scanarea codului de bare aferent reducerii respective direct în cadrul farmaciei.

4. Cum funcționează Aplicația pentru farmaciile partenere

Farmaciile partenere folosesc o versiune a Aplicației pentru a scana reducerile. Totodată, farmaciile partenere au posibilitatea introducerii unor informații în cadrul Aplicației (dacă farmacia primește reduceri, dacă farmacia acceptă rețete sau dacă este afișată pe harta). Aceste setări pot fi oricând modificate de către farmacii, de la rubrica Optimerix Partener.

Farmaciile pot crea, în cadrul Aplicației, campanii prin care să promoveze unul sau mai multe produse sau să acorde o reducere la achiziția unei rețete din farmacia respectivă. Este responsabilitatea farmaciilor să respecte legislația aplicabilă atunci când aplică reducerile / promovează produsele respective, Societatea neasumându-și nicio obligație în acest sens.

5. Instalarea Aplicației pentru utilizatori

Aplicația poate fi descărcată gratuit, direct din magazinul de aplicații sau prin scanarea codului QR disponibil pe site-ul optimerix.ro, cu ajutorul telefonului.

Utilizatorul se inregistreaza pe baza numărului de telefon. Societatea va transmite un sms la numărul de telefon utilizat pentru instalarea Aplicației, instalarea Aplicației va fi permisă numai după validarea numărului de telefon. Totodată, pentru instalarea Aplicației, aceasta vă va solicita să vă exprimați acordul cu privire la acești Termeni și Condiții precum și să confirmați citirea și Politicii de confidențialitate și exprimarea consimțământului pentru prelucrarea datelor. Acceptul Utilizatorilor se va realiza prin bifarea căsuțelor specifice, respectiv:

  • Am citit și accept Termenii și Condițiile

  • Am citit Politica de confidențialitate și sunt de acord cu prelucrarea numărului de telefon și a adresei de email conform celor menționate în cadrul politicii. 

Prin bifarea căsuței referitoare la Politica de confidențialitate, înțelegeți că Societatea v-a respectat dreptul de a fi informați în legătură cu datele dumneavoastră cu caracter personal prelucrate de Societatea, în conformitate cu prevederile articolelor 13 și 14 din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

Prezenta Aplicație este destinata numai persoanelor fizice aflate pe teritoriul României, cu vârsta mai mare de 16 ani.

Prin descarcarea si utilizarea Aplicației, declarați și garantati ca detineti dreptul legal, capacitatea și abilitatea de a agrea Condițiile de Utilizare.

Va obligati sa notificati Societatea imediat, fără întârzieri nejustificate, atunci când sesizați utilizarea neautorizata a datelor dumneavoastra de conectare. 

Societatea poate suspenda utilizarea datelor de conectare sau a Aplicației în cazurile în care suspectează compromiterea securității acestora sau existența unei utilizări neautorizate sau frauduloase. Aplicația vă va informa în prealabil sau, dacă acest lucru nu este posibil, imediat după suspendarea utilizarii datelor dumneavoastră de conectare sau a contului, specificand motivele suspendării, cu excepția cazului în care furnizarea acestor informații ar putea compromite măsurile rezonabile de securitate sau ar contraveni legii. Societatea va reactiva datele de conectare sau contul dumneavoastra ori va va pune la dispozitie date de conectare noi sau un cont nou, în cel mai scurt timp posibil după eliminarea motivelor care au determinat suspendarea inițială.

6. Crearea contului în cadrul Aplicației – farmacii partenere

Pentru crearea contului în cadrul Aplicației, reprezentantul farmaciei partenere va furniza o adresă de e-mail și va seta o parolă (cu care se va conecta în cadrul Aplicației) și va furniza un număr de telefon. Societatea va transmite un cod de verificare la numărul de telefon furnizat care va trebui introdus în cadrul Aplicației în cadrul procesului de creare cont.  Societatea va transmite un cod de verificare la adresa de email furnizata care va trebui confirmat prin accesarea de către dvs. a adresei de email. Următorul pas în crearea contului constă în furnizarea unor informații necesare Societății pentru verificarea identității reprezentantului farmaciei respective. Pasul final constă în furnizarea datelor referitoare la farmacie. 

Pentru finalizarea procesului de creare cont, Aplicația vă va solicita sa vă exprimați acordul cu privire la acești Termeni și Condiții precum și să confirmați citirea Notei de informare privind prelucrarea datelor. Acceptul reprezentantului farmaciei se va realiza prin bifarea căsuțelor specifice, respectiv:

  • Am citit și accept Termenii și Condițiile

  • Am citit nota de informare și sunt de acord cu prelucrarea datelor mele conform celor menționate în cuprinsul acesteia. 

Prin bifarea căsuței referitoare la nota de informare, înțelegeți că Societatea v-a respectat dreptul de a fi informat în legătură cu datele dumneavoastră cu caracter personal prelucrate de Societatea, în conformitate cu prevederile articolelor 13 și 14 din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

După crearea contului, în cadrul Aplicației pot fi adăugate una sau mai multe puncte de lucru pentru farmaciile partenere pentru care se pot personaliza detalii precum adresa, programul de lucru, modul în care va interacționa cu Aplicația (dacă farmacia respectivă acceptă reduceri și /sau rețete, afișarea pe hartă, etc.).

Primul cont creat în cadrul farmaciei partenere primește automat drepturi de administrare în legătură cu contul respectiv. Titularul acestui cont poate adăuga alți utilizatori (de exemplu, reprezentanți pentru punctele de lucru) și va furniza în acest sens informațiile solicitate (nume, prenume, adresa de e-mail, telefon). 

Pentru finalizarea procesului adaugare utilizatori, Aplicația vă va solicita să informați acești utilizatori cu privire la acești Termeni și Condiții precum și să confirmați că persoanele vizate au citit nota de informare privind prelucrarea datelor. Acest lucru se va realiza prin bifarea căsuțelor specifice, respectiv:

  • Am informat utilizatorii și aceștia acceptă Termenii și Condițiile

  • Am informat utilizatorii și aceștia sunt de acord cu prelucrarea datelor conform celor menționate în cuprinsul notei de informare privind prelucrarea datelor

7. Utilizarea Aplicației

Anterior primei utilizări a Aplicației, aceasta vă va solicita să confirmați că ați citit Politica de confidențialitate și că vă exprimați consimțământului pentru prelucrarea datelor, în special a datelor medicale precum și, în cazul rețetelor electronice, să confirmați că i) ați informat persoanele vizate de rețeta electronică (în cazul în care rețeta scanată nu vă aparține) in legatura cu politica de confidentialitate și ii) acestea și-au exprimat acordul pentru prelucrarea datelor, în special a datelor privind sănătatea, conform celor menționate în cadrul politicii. Acestea se vor realiza prin bifarea căsuțelor specifice, respectiv:

  • Am citit politica de confidențialitate și sunt de acord cu prelucrarea datelor mele, în special a datelor privind sănătatea, conform celor menționate în cadrul politicii.

  • Am informat persoanele vizate de rețeta electronică în legătură cu politica de confidentialitate și acestea și-au exprimat acordul pentru prelucrarea datelor, în special a datelor privind sănătatea, conform celor menționate în cadrul politicii.

Utilizatorii răspund față de Societate / persoanele vizate pentru neîndeplinirea / îndeplinirea necorespunzătoare a obligațiilor de mai sus și se obligă să despăgubească Societatea pentru orice costuri achitate de acesta, în cazul în care se dovedește că sau există indicii că vreuna că vreuna dintre obligațiile asumate de aceștia nu a fost respectată în mod corespunzător de către aceștia sau informațiile furnizate nu au fost adevărate.

8. Responsabilitatea utilizatorului cu privire la informațiile furnizate

La momentul inregistrarii si la fiecare accesarea a aplicației Optimerix declarați și garantați următoarele:

  • că aveți dreptul, autoritatea și capacitatea deplina de exercitiu în vederea accesarii si utilizarii Aplicației;

  • că nu comunicati datele de conectare unei terte persoane, întrucât prin divulgarea acesteia va expuneti riscului de utilizare a serviciilor de către alte persoane.

  • sunteți exclusiv responsabil pentru mentinerea confidentialitatii si păstrării în siguranță a datelor introduse Optimerix. Mai mult, sunteți responsabil pentru activitățile de orice natura ce au loc in contul dumneavoastra.

  • vă obligați să ne anunțați imediat de orice utilizare neautorizată a contului dumneavoastră sau de orice încălcare a securității contului de care deveniți conștient sau pe care în mod rezonabil ar trebui sa o suspectați. Cu toate acestea, indiferent de această notificare, nu vom răspunde pentru pierderile pe care ați putea să le suportați ca urmare a utilizării neautorizate a contului dumneavoastră (indiferent dacă o astfel de utilizare se produce cu sau fără cunoștința dumneavoastră);

  • că nu veți falsifica sau oferi informații eronate despre identitatea sau intențiile dumneavoastră în legătură cu orice ar avea legătură cu Aplicația;

  • că nu veți transmite, distribui sau oferi orice informații sau materiale care sunt în totalitate sau în parte ilegale, false, frauduloase sau inadecvate, ofensatoare sau care încalcă ordinea publică și bunele moravuri;

  • că nu veți încălca orice drept prevăzut prin lege, drepturi de proprietate, drepturi intangibile, dreptul privind confidențialitatea sau datele cu caracter personal ale altora;

  • că nu veți utiliza conținutul Aplicației pentru a revinde, distribui sau folosi serviciile oferite.

Utilizatorul se obligă să înregistreze doar informații conforme cu adevărul. În cazul în care informațiile înregistrate nu sunt corecte sau complete, utilizatorul își asumă pe propria răspundere că această lipsă de informație sau informație incorectă, poate afecta predictibilitatea și eficienta estimarilor calculate de algoritmul Aplicației.

9. Prevederi diverse

Societatea nu este în niciun fel răspunzătoare de daune rezultate din accesarea neautorizată a Aplicației, produse utilizatorilor sau terțelor persoane.

Dacă în orice moment după instalarea Aplicație decideți că nu mai sunteți de acord cu acești Termeni, vă rugăm să dezinstalați Aplicația. 

Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica Termenii și condițiile Aplicației în orice moment, prin publicarea ultimei versiuni în cadrul Optimerix. Verificați Termenii și condițiile publicate în mod periodic. Dacă folosiți Aplicația după ce a fost publicată o versiune modificată a Termenilor și condițiilor, se consideră că ați acceptat respectiva versiune modificată a acestui document.

 Prin acceptarea acestor Termeni și Condiții, utilizatorul este informat că raportul dintre acesta și furnizorul acestei Aplicații nu are ca obiect prestarea de servicii de asistentă medicală, ci are ca obiect punerea la dispoziția acestuia a unei platforme, ce oferă posibilitatea de comparare a prețurilor medicamentelor.

Utilizatorul se obligă să se abțină de la orice încălcare a dreptului la imagine a Societății si de la orice faptă ilicită de natură a compromite integritatea acestuia și de a pune la îndoială reputația lui.

10. Încetarea utilizării Aplicației 

Încetarea utilizării Optimerix de către Utilizator poate interveni în următoarele situații: 

  • la inițiativa Utilizatorului, prin dezinstalarea Aplicației de pe dispozitivul acestuia;

  • la inițiativa Societății, dacă se constată că utilizatorul nu respectă regulile unei conduite adecvate sau prevederile Termenilor si Conditiilor ori dacă nu mai subzistă scopul Aplicației.

11. Limitările aplicației Optimerix 

Facem toate eforturile rezonabile pentru a menține aplicația Optimerix funcțională la cele mai bune standarde. Cu toate acestea, nu suntem răspunzători dacă aplicația Optimerix este temporar indisponibilă din cauza unor probleme tehnice, care nu se află sub controlul nostru.

 Vă dați acceptul că aplicația Optimerix nu va fi livrată fără erori sau în mod continuu, că unele imperfecțiuni nu vor fi corectate la momentul apariției lor. 

12. Legea aplicabilă

Prezentul document și orice conflict care ar putea apărea între utilizatorii Aplicației și Societate vor fi interpretate în conformitate cu legislația din România. Toate disputele vor fi soluționate mai întâi pe cale amiabilă, de comun acord. Dacă aceasta nu va fi posibil, conflictul va fi soluționat de către instanța competentă de la sediul Societății.

13. Asistență

Dacă aveți orice problemă legată de funcționarea aplicației Optimerix, ne puteți contacta la adresa de email contact@optimerix.ro